شیرهای دیافراگمی SAUNDERS

کمپانی Saunders از قدیمی ترین کارخانه ها در زمینه تولید شیرآلات دیافراگمی می باشد و این برند شناخته شده ترین محصول در زمینه شیرآلات دیافراگمی است. شیرآلات دیافراگمی ساندرز درصنایعی مختلفی از جمله صنایع معدنی و استخراج فلزات، صنایع دارویی و بهداشتی، صنایع سرامیک سازی، تولید سیمان و شکر، صنایع نیروگاهی و پتروشیمی و … استفاده می شوند.

شیرآلات دیافراگمی Saunders به دلیل جلوگیری از پدیده خوردگی در سطح داخلی شیر، قسمت تیریم یا محل عبور سیال را لاینیگ می کنند. از لاینینگ های مختلف می توان به Hard Rubber، Soft Rubber، Butyl، Glass Lined و همچنین PTFE اشاره کرد.

شیرهای دیافراگمی SAUNDERS

شیرهای دیافراگمی در مقایسه با شیرآلات گلاب ولو از افت اصطکاکی کمتری برخوردارند. در شیرآلات دیافراگمی میزان نشتی در مقابل سیال های مختلف ناچیز و صفر می باشد. این نوع از شیرآلات هم به منظور قطع و وصل جریان و هم به منظور تنظیم جریان مورد استفاده قرار می گیرند.

شیرهای دیافراگمی به دلیل نوع لاینری که در آن ها به کار رفته و همینطور جنس دیافراگمی که به عنوان مجرا بند استفاده شده است دارای محدودیت های دما و فشار می باشند.
به طور مثال لاینرهای PP نهایت تا دمای 85 درجه سانتیگراد و روکش PTFE یا همان تفلون تا دمای 200 درجه سانتیگراد را تحمل می کند.
در جدول زیر می توان دمای قابل تحمل هر کدام از لاینرهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.

دمای قابل تحمل هر کدام از لاینرهای مختلف

این نوع از شیرآلات در فشار های PN 10 و PN 16 و کلاس 150 تولید می شوند. ولو دیافراگمی ساندرز می تواند به صورت فلنجی و دنده ای باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *