شیر پروانه KSB

شیر پروانه KSB ساخت کشور آلمان بوده و به دو صورت Semi Lug و Full Lug ساخته می شود. مدل Semi Lug که برند KSB آن را تحت مدل BOAX-S ارایه می کند همانند ولو پروانه ای ویفری می باشد که در بعضی از سایزها به جای دو گوشواره در بالا و دو گوشواره در پایین (همانند ولوهای پروانه ای سایر برندها)، تعداد سوراخ های بالا و پایین آن فرق می کنند که در ادامه تشریح خواهد شد. مدل Full Lug نیز با کد BOAX-SF ارایه می شود.

شیر پروانه KSB

شیرآلات پروانه ای BOAX در فشار های PN10 و PN16 ساخته می شوند. از سایز 10 اینچ به بالا این شیرآلات تنها به صورت PN10 ساخته می شوند.
شیرآلات پروانه ای KSB می توانند به صورت دستی، گیربکسی، بادی و برقی باز یا بسته شوند. گیربکس های این مدل از شیرآلات پروانه ای بسیار منحصر به فرد می باشد و از بالای ولو به آن متصل شده و بسیار نرم وسریع ولو را باز و بسته می کند.

بدنه آن ها به صورت چدنی با آلیاژ JS 1030، شفت به صورت استنلس استیل با آلیاژ 1.4029 و به روکش 13 درصد کرومی می باشد. دیسک ولو پروانه ای KSB از استنلس استیل با آلیاژهای 1.4308 و 1.4301 ساخته شده است. جنس سیت در این مدل از ولوها می تواند به صورت EPDM، Nitrile و Epichlorhydrine انتخاب شود. دمای قابل تحمل توسط این مدل از ولوها با توجه به الاستومر انتخاب شده متفاوت می باشد که در مقاله انواع لاینرهای ولو پروانه ای به صورت مفصل تشریح شده است.

کاربرد شیر پروانه KSB

شیرآلات پروانه ای BOAX برای سیستم های تصفیه و ذخیره آب آشامیدنی، تصفیه خانه های فاضلاب، سیستم های سرمایش و گرمایش، HVAC ها، واحدهای آبیاری کشاورزی، استخرهای شنا و پرورش ماهی، کارواش، اتاق های پاشش رنگ، و … مورد استفاده قرار می گیرد.

ابعاد

استاندارد پشت تا پشت (Face to face) ولوهای پروانه ای KSB، ISO 5752-20 و EN558-1-20 می باشد. ابعاد فلنج بالایی که گیربکس و سایر عملگرها بر روی آن قرار می گیرند بر اساس استاندارد ISO 5211 است.
در ادامه شکل ظاهری و ابعاد ولوهای پروانه ای KSB تایپ BOAX قابل رویت است.
شکل ظاهری ولوهای پروانه ای KSB تایپ BOAX

شکل ظاهری و ابعاد ولوهای پروانه ای KSB تایپ BOAX

ابعاد ولوهای پروانه ای KSB تایپ BOAX

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *